نسخه بعدی اندروید امکان ورود به اپلیکیشن ها را از طریق اثر انگشت فراهم می کند
 
اینجا همه چی در همه
تکنولوژی
 
 

کاربران اندروید به زودی نیازی به حفظ کردن گذرواژه های طولانی نخواهند داشت، چرا که قرار است قابلیت احراز هویت با اثر انگشت به طور بومی به نسخه بعدی اندروید (موسوم به Android M) اضافه گردد؛ امکانی که به موجب آن کاربران پلتفرم گوگل از وارد کردن چند باره گذرواژه برای ورود به اپلیکیشن ها بی نیاز خواهند شد.

همانطور که احتمالا می دانید تا برگزاری کنفرانس I/O گوگل در تاریخ ۷ و ۸ خرداد زمان زیادی باقی نمانده و انتظار می رود قابلیت فوق هم در آن جا بطور رسمی معرفی شود.

 

پیش از این، تجربه استفاده از دستگاه های مجهز به تکنولوژی TouchID در اختیار کاربران سیستم عامل iOS قرار گرفته بود که نشان داد احراز هویت با اثر انگشت چقدر سریع تر و امن تر از روش های سنتی ورود به اپلیکیشن ها است.

تشخیص اثرانگشت نیازمند وجود حسگر مرتبط با آن در یک دستگاه است و در حال حاضر ابزارهای اندرویدی که به حسگر فوق مجهز شده باشند محدودند که از جمله آن ها تنها می توان به موارد معدودی همچون Galaxy Note 4، Galaxy S6، Galaxy S6 Edge و HTC Max اشاره کرد.

حالا انتظار می رود پس از مهیا شدن زیرساخت نرم افزاری لازم از طرف گوگل، روند فوق تغییر کند و شاهد حضور دستگاه های اندرویدی بسیار بیشتری باشیم که به امکان مورد بحث مجهز باشند.

البته پیش از این هم گوگل تلاش داشت قابلیت یاد شده را به نکسوس ۶ خود اضافه کند، اما درست کمی پیش از عرضه دستگاه و به دلیل عدم وجود تولید کننده درجه یک برای حسگر فوق، از تصمیم خود صرف نظر کرد، چرا که اپل پیشتر بهترین تولید کننده این سنسورها را خریداری کرده بود.

اما اسکنرهای اثر انگشت علاوه بر جایگزین کردن گذرواژه های آزار دهنده می توانند در سیستم های پرداخت های موبایل به خدمت گرفته شوند و اپل پی یکی از موفق ترین آنهاست و سامسونگ نیز در تلاش است تا با راه اندازی سرویس Samsung Pay همین موفقیت ها را تکرار کند.

حالا با افزوده شدن امکان مذکور به دستگاه های اندرویدی، دست تولید کنندگان دستگاه های مبتنی بر اندروید برای رقابت بازتر شده و به زودی شاهد داغ تر شدن بازار رقابت در این زمینه خواهیم بود.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


*به وبلاگ من خوش آمدید * *******************
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اینجا همه چی در همه و آدرس reyhan96.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 175
بازدید کل : 14082
تعداد مطالب : 19
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1